Informace ohledně opatření proti šíření koronaviru

OTEVÍRACÍ DOBA SERVISU
Po – Pá 7 – 17
So zavřeno

Vážení zákazníci, na základě Usnesení Vlády ČR číslo 211 ze dne 14. 3. 2020 musejí být naše PRODEJNY V ÚSTÍ NAD LABEM A TEPLICÍCH DOČASNĚ UZAVŘENY.

SERVISNÍ ODDĚLENÍ JE OTEVŘENO V OMEZENÉM PROVOZU – vozy do opravy přijímáme a vydáváme s maximální mírou hygieny a s minimálním kontaktem všech osob.

Mycí linka je pro veřejnost uzavřena.

Platby přijímáme pouze platebními kartami nebo převodem na účet (po předchozí písemné objednávce).

Děkujeme Vám za pochopení a snad Vás brzy budeme moci přivítat i tradičním podáním ruky.

Přejeme pevné zdraví!
AUTOTIP servis s.r.o.

Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

16. 12. 2019Tisková zpráva

Nový plug-in hybrid Opel Grandland X také ve verzi s pohonem pouze předních kol.

Čtyřkolku Grandland X Hybrid4 doplní verze s pohonem pouze předních kol. Celkový systémový výkon 165 kW/224 k. Dojezd na elektřinou až 57 km (dle WLTP). Všechny modelové řady Opelu budou v roce obsahovat elektrifikovanou verzi.


Opel Grandland X
Opel Grandland X
Opel Grandland X
Opel Grandland X

Opel krok po kroku naplňuje svoji vizi stát se „elektrickou“ značkou: Již na začátku roku 2020 vyjede plug-in hybridní Grandland X Hybrid4 s pohonem všech kol, v dubnu 2020 se objeví atraktivní elektrická Corsa-e a prakticky souběžně se u prodejců značky zabydlí plug-in hybridní Grandland X s pohonem pouze předních kol. Grandland X se tedy stává prvním Opelem, který se bude nabízet ve dvou hybridních verzích: Jako plnopohonový Grandland X Hybrid4 (kombinovaná spotřeba a emise CO2 dle WLTP: 1,4-1,3 l/100km, 32-29 g/km, spotřeba a emise CO2 dle NEDC: 1,6-1,5 l/100km, 36-34 g/km) i jako model s pohonem pouze předních kol.

Přední kola plug-in hybridního Grandlandu X pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 Turbo propojený s elektromotorem. Systémový výkon pohonu činí 165 kW/224 k, točivý moment vrcholí hodnotou 360 Nm. Předběžné hodnoty spotřeby a emisí CO2 dle WLTP: 1,5-1,4 l/100 km, 34-31 g/km. Předběžné hodnoty spotřeby a emisí CO2 dle NEDC: 1,7-1,5 l/100 km, 37-35 g/km. Čistě na elektřinu dokáže hybridní Grandland X ujet až 57 km (dle WLTP), resp. 60-65 km (dle NEDC).

Vysokou míru bezpečnosti garantuje celá řada standardně dodávaných systémů a asistentů, například varování před čelní kolizí s rozpoznáváním chodců, systém udržování v jízdním pruhu nebo zařízení pro sledování únavy řidiče. Řidič i jeho posádka jsou skvěle propojeni s okolím díky infotainmentu Navi 5.0 IntelliLink s velkým barevným displejem.

Pro další zvýšení efektivity dostal hybridní Grandland X systém regenerativního brzdění, který při zpomalování dodává elektrickou energii do akumulátorů.

High-tech hybrid: Elektromotor a přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním

Pohonný systém plug-in hybridního Grandlandu X s pohonem předních kol sestává ze zážehového čtyřválce s přímým vstřikováním benzinu 1.6 Turbo o výkonu 133 kW/180 k a elektromotoru o výkonu 81 kW/110 k, který je napájen lithium-ionovou baterií 13,2 kWh. Elektromotor je propojený s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Spalovací motor pracuje převážně ve středních a vyšších rychlostech jízdy, v nízkých rychlostech je vůz poháněn primárně elektromotorem. Podle marketingových studií uskutečněných v Německu, neujede většina řidičů denně více než 50 km, takže majitelé hybridního Opelu Grandland X mohou většinou jezdit zcela bez emisí.

Hybridní Grandland X má tři jízdní režimy: Elektrický, hybridní a sportovní. Řidič tak může měnit charakteristiku vozu podle svých představ nebo jízdních podmínek. Například v režimu „Hybrid“ vůz sám rozhoduje o nejefektivnějším využití pohonu. Po volbě režimu „Elektro“ jede vůz pouze na elektrický pohon, což se hodí např. v bezemisních městských zónách. A režim „Sport“ kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru v zájmu dosažení maximální dynamiky jízdy. Hybridní Grandland X dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,9 sekundy a jeho maximální rychlost činí 225 km/h.

Baterie vozu lze dobíjet palubní nabíječkou o výkonu 3,7 kW, zásuvka je umístěna pod víčkem na druhé straně vozu, než je plnicí hrdlo benzinové nádrže. Baterie jsou uloženy v prostoru pod zadními sedadly, takže prakticky nenarušují prostor po cestující či zavazadla. Na přání se dodává silnější palubní nabíječka o výkonu 7,4 kW.

Protože elektrická energie je levnější než benzin, lze při pravidelném dobíjení baterií a využívání elektrického pohonu zřetelně ušetřit. Čas pro dobití akumulátorů závisí na použité nabíječce – při trojfázovém dobíjení z běžné elektrické sítě nabíječkou o výkonu 7,4 kW se baterie hybridního Grandlandu X nabijí za méně než dvě hodiny.

Uvedení hybridního Grandlandu X je významným momentem elektrické ofenzivy automobilky Opel. První užitkový elektromobil značky - Vivaro-e – vyjede ještě v roce 2020. A elektromobily Combo Life, Combo Van a Zafira Life budou následovat v roce 2021. V horizontu roku 2024 chce mít Opel elektrickou variantu v každé své modelové řadě!

1 Předběžné údaje určené podle metodiky WLTP.

Opel
Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Od srpna 2017 je Opel součástí koncernu Groupe PSA. Spolu s anglickou sesterskou značkou Vauxhall je Opel zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a v roce 2018 prodal přes milion automobilů. Opel momentálně implementuje svoji strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého úspěchu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti. Do roku 2024 bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat elektrickou verzi. Tato strategie je součástí strategického plánu PACE!, který má Opel přetvořit na trvale ziskovou, globální a elektrifikovanou značku.

Více na:
https://int-media.opel.com